Hvad er SEO?
SEO står for “Search Engine Optimization” – eller “Søgemaskine optimering”, på dansk.
Det er nogle SEO principper der skal arbejdes med, for at Google får det bedste indblik i, hvad du tilbyder dine kunder.
SEO opnås ved at tænke i at strukturere data (tekst, filnavne, url-struktur m.m.), så Googles algoritmer, eller robotter, kan finde de informationer der søges efter.
Her er det vigtigt at huske, at Googles vigtigste kunde ikke er dig, selvom du bruger et større eller mindre beløb på at annoncere via Google Ads.
Googles vigtigste kunde, er brugeren der søger information via googles søgemaskine (google.dk).
Google Ads hjælper dig!
Tag ikke fejl. Men for at få bedst udbytte af dine Google Ads, er det vigtigt at din hjemmeside er optimeret til det.
Faktisk kan man, lidt hårdt sat op, sige at Google Ads ikke er meget værd uden SEO.
Det er en lille overdrivelse, men det er vigtigt at du forstår sammenhængen mellem SEO og Ads, da du ellers kan bruge mange penge på Google Ads – uden den store effekt.
INDHOLD
Lad dig ikke narre af smarte reklametekster. Det gør dine kunder heller ikke. Skriv indhold, der viser at du kan det de søger!
TIME SPENT ON PAGE/SITE
Du besøger sikkert en del hjemmesider i løbet af en uge. Men prøv engang at tænke over, hvilke hjemmesider du bruger længst tid på.
STRUKTUR
Hvad betyder struktureret data egentlig?
Struktureret data betyder, at tekster, billeder, film og alt mulig andet er tænkt ind i SEO strategien for hjemmesiden.